فرق و اختلاف كمپرسور T1 با T3 در كولر گازي و اسپليت و معنا و مفهوم T1 و T3
كمپرسورهاي كولر گازي و اسپليت با توجه به آب و هواي مورد استفاده به دو نوع T1 و T3 دسته بندي مي شوند :
اصطلاح T1 در كولر گازي و اسپليت به اين معناست كه كولر گازي با كمپرسور مربوطه شرايط كار در محيط معتدل را دارا مي باشد يا به عبارت فني تر كولر گازي مربوطه توانايي كار در شرايط اب و هوايي نهايتا تا ۴۷ درجه سانتيگراد را دارا مي باشد.
اصطلاح T3 در رابطه با كمپرسور كولر گازي و اسپليت به اين معنا مي باشد كه كولر گازي با كمپرسور T3 شرايط كار در محيط گرمسيري را دارا مي باشد و فردي كه در محيطي زندگي مي كند كه گرماي آن به بالاي ۴۷ درجه سانتيگراد مي رسد بهتر است از اسپليتي با كمپرسور نوع T3 استفاده نمايد.
موارد مصرف كمپرسورهاي T1 مناطق معتدل خزري، فلات غربي، شمال غربي و مناطقي كه هواي نسبتا معتدلي دارند.
موارد مصرف كمپرسورهاي T3 مناطق فلات مركزي كه دماي هوا بسيار گرم و خشك و در جنوب هوا گرم همراه با شرجي مي باشد.
تفاوت كمپرسورهاي T1 و T3 در اين هست كه كمپرسورهاي T1 نسبت به T3 از قدرت كمتري نسبت به تحمل دماي محيط برخوردارند.
كمپرسور هاي T1 تا ۴۷ درجه و T3 تا ۵۷ درجه سانتيگراد دماي محيط را تحمل مي كنند.
كمپرسور هاي كولر گازي از لحاظ سيستم كاري به سه مدل دسته بندي مي شوند.
۱- روتاري كه هم T1 و هم T3 دارند.
۲- پيستوني كه فقط T3 دارد.
۳- اسكرال كه اين مدل هم فقط T3 دارد.
برچسب:
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1399/2/1 ساعت: ۱۱ توسط:coolergazybosch :
چرا از كولر گازي اينورتر استفاده كنيم؟
نحوه كار كولر گازي كم مصرف به چه صورت است ؟
نحوه كار تمامي كولر هاي گازي به اين صورت است كه گاز بسيار سردي كه به گازهاي فريوني معروف هستند و از تركيبات شيميايي مخصوصي تشكيل شده اند كه به وسيله يك موتور قوي كه كمپرسور ناميده ميشود در سيكل يا همان لولههاي كولر گازي كه اصطلاحاً خلأ شده است و چيزي به جز همين گاز در آن وجود ندارد به گردش در ميآيد اين گاز زماني كه به پنل داخلي با همان اواپراتور شما ميرسد بهوسيله باد گرمي كه به كويل ها برخورد ميكند گرم شده و سرما را به محيط پس ميدهد و دوباره به پنل بيروني يا همان كندانسور برگشته و براثر يك سري تغييرات آماد بازگشت به محيط داخلي منزل ميشود و تمامي اين اعمال مكش و پرتاب اين گاز توسط كمپرسور انجام ميشود اين خلاصهاي از كاركرد دستگاههاي تهويه مطبوع كه كولر گازي هم يكي از آنهاست ميباشد
يكي از بزرگترين معايب سيستمهاي قديمي اين است كه وقتي برد فرمان تشخيص داد كه محيط داخلي شما بهاندازه كافي خنك شده است كه اين دما از طريق شما به دستگاه داده ميشود دستور قطع كمپرسور را صادر ميكند كه در خوشبينانهترين حالت ۳ بار در هر ساعت اتفاق مي افتد و زماني كه كمپرسور دوباره فرمان روشن شدن را دريافت كرد براي اين كار نياز به جريان بسيار بالاي چند آمپري دارد كه باعث مصرف شدن برق زيادي خواهد شد و اين مشكل بزرگي در اين سيستمهاست.
مثلاً فرض كنيد كه شما قصد هل دادن ماشين خاموشي را داريد براي راه افتادن اوليه ماشين نياز به انرژي بسيار بالايي است ولي زماني كه راه افتاد شايد انرژي چندين برابر كمتر براي هل دادن لازم داريد و اگر بازهم توقف كند براي راه انداختن دوباره آن همان انرژي اوليه لازم است.
گاز مصرفي در اين كولرها گازR410a بوده كه بسيار سردتر از گازهاي مصرفي كولرهاي قديمي كه گاز آنها R22 ميباشد است.
دليل: دماي جوشش گاز R410a منفي ۵۲ در جه سانتي گراد است و اين در حالي است كه دماي جوشش گاز R22 منفي ۴۱ درجه سانتيگراد بوده كه اين تفاوت در سيستم هاي تهويه مطبوع بسيار قابلتوجه و نقش مهمي در توليد سرما در بازه زماني كمتر خواهد داشت.
ساختار كمپرسور يا همان قلب تپنده سيستم تهويه مطبوع يا كولر گازي هاي قديمي همانطور كه در بالا توضيح داده شده به نحوي است كه بعد از همدما شدن محيط با دمايي كه شما براي كولر گازي تنظيم كردهايد موتور يا كمپرسور كولر گازي كاملاً خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طريق فرمان مادربرد به كار گيري شود كه همين استارت مجدد باعث مصرف جريان بالايي از برق است.
اما در كولرهاي اينورتر با توجه به كمپرسور و قطعات و مدارات فرماني كه در آن كار برده شده است سيستم به نوعي طراحي شده كه كمپرسور هيچگاه كاملاً از مدار خارج نميشود تا براي روشن شدن دوباره جريان بالايي بخواهد بلكه دور حركتي يا قدرت موتور به حداقل خود خواهد رسيد تا براي خنك كردن مجدد محيط نياز به جريان بالايي براي استارت نباشد
برچسب:
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1399/2/1 ساعت: ۱۱ توسط:coolergazybosch :